Modellen op getoonde afbeeldingen kunnen van opties voorzien zijn die niet leverbaar zijn op de Nederlandse markt. Diverse uitvoeringen zijn enkel uit voorraad leverbaar. Raadpleeg de Kia-dealer voor de actuele voorraad.
De wettelijke regels ten aanzien van CO2-uitstoot ondergaan in de loop van 2018 een wijziging. Bovenstaande vanaf-prijzen gelden alleen voor auto's die vallen binnen de wettelijke overgangsregeling en die deel uitmaken van onze voorraad (NEDC/Euro 6b). Na afloop van het overgangsregime moeten alle auto's voldoen aan de strengere emissie-eisen (WLTP/Euro 6c of 6d-temp). Als gevolg hiervan kunnen de prijzen hoger uitvallen, vanwege het feit dat een hogere BPM verschuldigd is. Dit kan ook van invloed zijn op de bijtelling (bij auto's van de zaak die ook privé worden gebruikt). Lees meer over WLTP.
CO2- en brandstofverbruikscijfers worden officieel gemeten tijdens Europese homologatie tests in overeenstemming met EU richtlijn 2004/3/EC. Onder normale omstandigheden kunnen verbruikscijfers afwijken door o.a. rijstijl, snelheid, gebruik van comfort-/nevenverbruikers, buitentemperatuur, aantal passagiers/bagage en topografische omstandigheden.
Het autonoom remsysteem (AEB) is een hulpsysteem om de bestuurder te ontlasten, maar het ontneemt niet de verantwoordelijkheid om het voertuig altijd veilig te bedienen. De bestuurder is nog steeds verantwoordelijk en dient zijn / haar rijgedrag aan te passen aan de rijomstandigheden, wettelijke eisen en de algehele verkeerssituatie. Het autonoom remsysteem is niet ontworpen om het voertuig zelfstandig te laten rijden. Voor meer informatie verwijzen wij naar de handleiding van de betreffende auto.
Bijtellingspercentages zijn afhankelijk van datum van registratie. De genoemde bijtellingspercentages, energielabels en vanaf netto bijtellingsbedragen (per maand) zijn gebaseerd op de uitvoering met het laagste bijtellingspercentage en gebaseerd op 40,4% inkomstenbelasting.